22 Feb 2015

LONDON - Part I

Ahoj všichni! :)

Včera jsem se vrátila z výletu do Londýna a bylo to naprosto ÚŽASNÉ! :) Letěla jsem se super kamarádkou a spolužačkou Kájou a obě jsme si to vážně moc užily. Byla jsem už v  Londýně jednou v roce 2010 se školou, ale v té době se mnou ještě mlátila puberta a nedokázala jsem cestování tak ocenit jako dneska - kochat se atmosférou a pozorovat a všímat si věcí kolem sebe. Nebudu se rozepisovat zas až do extrémních detailů, protože nevím, jestli by o to někdo měl zájem, ale klidně se mě ptejte v komentářích na něco, co nezmíním :) Report jsem se rozhodla rozdělit do dvou částí, aby toho nebylo najednou až moc, takže druhou část čekejte někdy během týdne.

Do Londýna jsme přiletěly se společností Ryanair letiště Stansted a nazpátek do Prahy jsme letěly z letiště Gatwick, oba lety byly naprosto v pořádku a cenově vážně výhodné. Ubytovány jsme byly v hostelu Stay in Chelsea a hodnotila bych ho asi spíše pozitivně (skvělá dostupnost, kolem obchody i restaurace, metro pět minut pěšky, krásné okolí, nízká cena), ale našla by se i negativa (wifi fungovala jen když se jí asi zrovna zachtělo - což moc často nebylo, postele byly rozvrzané a dost nepohodlné a hostel neměl kuchyň). Vzhledem k tomu, že jsme tam ale trávily jen večery, to šlo vydržet.


Tady jsme bydlely





V okolí hostelu bylo plno krásných kavárniček a obchůdků




Chodily jsme hodně pěšky a na konci dne jsme byly vždycky naprosto odrovnané. Na místa víc daleko jsme se ale dopravovaly převážně metrem, double deckerem jsme jely jen jednou. Z londýnského metra jsem byla docela paf :D Některé stanice jsou hodně úzké a vagony metra hlavně v centru jsou dooost malé, že jsem si připadala trošku klaustrofobně a to jinak s pražským metrem a stísněnými prostory problémy nemám. Co občas bylo taky jako za trest, byl ten neskutečný počet schodů nahoru a zase dolu, který musíte absolvovat při přestupu nebo když se chcete dostat ven. Často nám přišlo, že to nikdy neskončí! A v poslední řadě není úplně nejpříjemnější cena - za dohromady tři dny používání MHD jsme utratily 25 liber (což je okolo 900 Kč). Je ale pravda, že pokud se pohybujete pouze po centru v zóně 1, tolik neutratíte. Metro je totiž rozděleno do zón a čím dál od centra jedete, tím je to dražší. Jako ekvivalent pražské Opencard mají v Londýně Oyster card, kterou si musíte za 5 liber zakoupit a potom nabíjet (na každé stanici jsou dobíjecí automaty). Na konci pobytu ji můžete odevzdat a vrátí vám i 5 liber i vše, co jste na kartě měli nabito.

Stanice Gloucester Road byla k našemu hostelu nejblíž
Metra jsou naštěstí hodně viditelně značena




Jako první na programu byly čtvrti Holland Park a Notting Hill, které jsou obě opravdu nádherné a určitě stojí za vidění. Pokud jste tedy takový blázen do různých stylů domů jako já, potom budete v sedmém nebi. Počasí bylo krásné, tak jsme se procházely.

Nádherné bílé domy ve čtvrti Holland Park



Holland Park Mews


The Royal Crescent


Roztomilé barevné domečky ve čtvrti Notting Hill




Za tmy jsme se potom vrhly na nejznámější památky v centru. Začaly jsme u Big Ben a kolem břehu řeky se pak posouvaly k ostatním - London Eye, Millenium Bridge, St. Paul's Cathedral, Tower Bridge a Tower of London. Vidět vše za tmy byla příjemná změna :)






Další den dopoledne jsme šly do Muzea voskových figurín Madame Tussaud's. Lístky se určitě vyplatí koupit předem na internetu, jsou o dost levnější. Prohlídku jsme měly koupenou na 10. hodinu a dovnitř jsme se dostaly aniž bychom musely čekat jakoukoliv frontu. Nevím, jestli to byla jen náhoda nebo to opravdu bylo dobré načasování, ale když jsme před dvanáctou odcházely, před muzeem byla neskutečná fronta, lidi se předbíhali a stěžovali si na dlouhé čekání. Co se týče samotné prohlídky, bylo to pro mě upřímně trošku zklamání. Myslela jsem, že muzeum jakožto první muzeum tohoto typu na světě bude mít větší sbírku figurín. Čekala jsem 'moderní' figuríny tipu Zac Efron, Miley Cyrus, Katy Perry, zkrátka víc osobností se showbussinesu a třeba nějaké modelky, ale bylo tam spíše víc historických, politických a sportovních postav. Některé figuríny byly povedené, jako např. Benedict Cumberbatch, Johny Depp, Victoria Beckham nebo Taylor Swift. Kdo se naopak podle mě vůbec nepovedl byla třeba Emma Watson, Beyoncé nebo Lady Gaga (u které jsem chvíli přemýšlela, jestli to není Kesha).




David až tolik ne, ale Victoria se podle mě povedla moc!


Selfie s princem Harrym

Více tedy než samotné figuríny mě asi bavila druhá část programu, což je jízda v 'taxících' po historii Londýna a 4D kino se superhrdiny.

Tady skončím první část. V další se můžetě těšit na Oxford Street a okolí a hlavně Harry Potter studia :)

I 'm sorry but this post is not in English. Please, use Google translator.



4 comments:

  1. V Londýně jsem taky byla zatím jen se školou, ale určitě se tam chci jet někdy podívat, protože některá místa jsou tam opravdu kouzelná :))) Třeba ta čtvrť Holland Park vypadá nádherně!
    One blondie life

    ReplyDelete
  2. Bydlim kousek od Londyna, zijeme v Uk a chceme se tam taky podivat.
    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  3. Krásný fotky!! Už se těším na druhou část!! :P

    ReplyDelete

Translate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...